Tuesday, March 2, 2010

Survivor Si Kaki Panik

i took this from my other blog...
this happened somewhere in 2008...



Hahahahahahah biar aku gelak dulu sebelum korang gelak...
This happened yesterday, time aku nak balik dari opis ke Subang Mewah. Before that, let me brief you tentang what usually happens every time aku nak balik ke Subang Mewah after office hour.
Setiap hari aku akan jalan kaki dari opis aku kat building Sin Chew Daily, Jln Semangat tu sampai la ke PJ Hilton kat Federal Hi-way, tempat orang tunggu bus ramai ramai kat situ. Jauh sungguh sebenarnye dari opis aku nak ke PJ Hilton tu. Kalau naik kete 5 minit je tapi kalau jalan kaki, mau 30 - 40 minit. Tapi aku gagah jugak la sebab, nak naik bus ke PJ Hilton tu payah. Bus lambat so better aku jalan kaki je. Save RM1.00... Memang sikit je.. tapi ce kali RM1.00 dengan 20 hari, RM20 tu.. buleh makan kepsi dua kali tu... Kengkawan aku tau la, kalau ada peluang nak berjimat, aku memang tak pernah give that up.. even kalau buleh RM0.50 pon, aku takkan give it up..
Hari hari itu la rutin aku.. Officemates aku sume kagum dengan kecekalan aku jalan meredah traffic every day that derang suggest kan aku naik bus ke untuk ke Hilton tu. Sejak dari mula aku keje lagi derang dok kesian kat aku, tapi nak jalan kaki tu bukan masalah untuk aku, so aku ignore je la nasihat derang tu. tak penat pon jalan kaki tu cuma sometimes i do feel like sume ligamen ligamen aku kat betis makin loose dan tulang pelvis aku makin longgar.. heh heh heh....
Nak dijadikan cite, ntah macam mana petang semalam, aku rasa malas nak jalan mcm selalu. Pulak tu matahari petang terik giler. Elok pulak kawan aku bitau bus tak lalu lagi..aku pon tunggu la bus untuk ke Hilton tu.. About 15mins tunggu, bus pon sampai. Dengan muke bongkak nyer, aku byr bus fare and dok dendiam kat dalam bus yang ber-ekon tu. Sejuk je. Normally aku nervous bila buat something yang aku tak pernah buat, tapi this time aku konpiden gile ni. Sambil dok dalam bus tu, aku enjoy siaran transNet...i supposed itu channel TV untuk bus bus ni kot.
Sampai kat T-junction ujung Jalan Semangat tu, TETIBA bus tu kona kiri.. Nak ke Hilton kena kona kanan.. Ahh sudah.... menggelabah aku... Aku tak tau kat mana the nearest bus stop untuk tekan loceng.. Kelam kabot la aku wak kuar henpon tepon housemate aku. Die leh gelak kat aku time aku ngomel kat die... Terasa mcm jantung aku nak terputus dari urat urat nyer... Bulu roma aku kembang kingcup... Mata aku dah berair dah ni.. Bus tu tak de tanda tanda nak berenti pon.. Aku susah hati betol. Aku rasa budak perempuan sebelah aku mesti gelak dalam hati die tgk cemana aku menggelabah sorang sorang dalam bus tu...
Sekali jammed pulak... Shilakeee betol... bus pulak dok kat lane tgh, meaning, there was no way for it to stop any time soon. Aku pasrah sensorang kat atas bus tu. Dalam hati aku dok ngomel marah diri sendiri dah ni... Aku dok terfikir nak soh dreba bus tu drop aku kat tgh tgh traffic jammed tu je, biar aku jalan ke Hilton dari situ, biarpon dah jauh dah sebenarnyer jarak aku ngan T-junction tu. Tapi segan lee. Mesti orang dalam bus tu tgk aku cem orang penan masuk pekan je. Sesak napas jap aku kat dalam bus tu. Mata aku meliar je cari kot kot ada land mark yang aku kenal.. Harammmmmm tak de... So aku nekad, aku akan turun at the next stop and and then aku akan figure out sendiri la cemana nak get back to Hilton...
Sekali bus tu berenti kat Emkop Mall..right at the side of Fed Hiway.. Aku memula tak cam building Emkop Mall tu.. Tetiba aku rasa cem sume building kat situ tinggi tinggi dan aku ibarat kerengga je la kat situ. Suasana nyer lain bonar la berbanding dok dalam kete...memang aku tak cam. Memang aku tak pernah pay attention pon building ape yang ada kat luar kalau aku naik kete.. Padan muke aku...
Pastu aku tepon housemate aku lagi.. aku kata kat die, aku tak tau aku ada kat mana.. pastu die kata, kalau ko taktau ko ada kat mana, cemana aku nak amik ko ni? Ye tak ye jugak.. bengap nyer ctmunirah... tu la..dah panik... aku dok mundar mandir le kat sebelah fed hi way yang aku tak cam lagu tu... Pastu aku cari lagi kot kot ade land mark yang aku tau.. sekali aku ternampak Menara Axis.. hahahahaha.. aku tak sesat!!! Yay!!!..
Aku cakap kat housemate aku tak yah la amik aku sebab aku dah nampak Menara Axis. Hilton kat depan Menara Axis tu je. Tapi at that moment aku runsing kan cemana aku nak jalan kaki ke Hilton sebab itu federal hiway, beb... Mana nak cari pedestrian walk kat tgh tgh hiway.. Aku gasak jalan kat laluan motosikal dengan penuh ketakutan sebab motor datang belakang aku.. Laju laju pulak tu.. Mau nyer kena ragut.. Mampoih aku... Paling teruk, kena lenyek dengan bus ke.. lori ke... Naye je aku mati katak tgh tgh hi way tu...
Aku gagah kan jugakla jalan sepangjang fed hiway tu.. After 10 mins kot, aku sampai la depan Hilton. Heh heh heh.. perkara pertama yang aku cari sebaik saje sampai kat bus stop tu, korang tau ape? Aku cari if ada passengers dari bus yang aku naik tadi.. MALUUUUUUUUU.. huhuhuhuhu.. seb baik tak de...
Pastu aku teringat balik.. heh, kunun taknak penat..nak jimat masa... Makan masa lagi ada la... tapi aku tak hanging pon.. aku sengih je sorang sorang.. ngeh ngeh ngeh.. nak buat benda kelakar lagi.. After bus tu berenti kat Emkop Mall, bus tu berenti kat Stesen LRT Asia Jaya, which nearby Hilton tu je.. that's the stop yang aku patut turun.. muahahahahahahahaha.......buang masa dan duit betol...
Bodus.... Panik nye hal... dalam bus aku dok teringat je..betapa aku ni seorang survivor.. muahahah.. ikot instinct sendiri je nak buat apepe pon... cuma panik tak bertempat tu aku kena prektis kurang kan sikit.... Hahahah.. pastu dalam perjalanan nak ke apartment, bus aku tu lalu kat taxi stand depan Mydin Mall kat Subang Mewah tu.. aku nampak ade la sorang mamat melayu ni tertunggeng kat tingkap teksi sambil suar nyer menampakkan setgh dari alur muntut nyer.. wakakakak hi light of the day btol... Selepat je muntut nyer jadi tatapan rakyat jelata....
Gila seksi, setgh muntut tu... slek nyer orang tu gelap.. jadi gelap la pandangan mata aku sekejap... Eeee... tak pakai underwear... Yek yek.. Hilarious tol kalau dikenangkan....
kalau ada orang yang aku kenal tgk keadaan aku time aku panik tu, konfirm keras perut die gelakkan aku...Nak bok cemana, aku memang senang terkejut, senang panik... kat opis pon ada sekor mamat IT ni keje dok nyakat aku sebab die suke tgk aku terkejut.. Shilakee betol...
Anyhow, itu la cerita tentang survivor yang panik... Moral of story kat sini.. Jgn cepat panik...tapi jgn takot untuk jadi  berani..


No comments: